TAAT — system pomocy
Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Jeśli nie znajdziesz tutaj odpowiedzi, bardzo chętnie pomożemy osobiście. Możesz się z nami skontaktować pisząc na adres info@taat.pl.
Spis treści
Informacje ogólne
Hosting
Zakładanie konta (nowy klient)
- Zakładanie nowego konta z dostępem do WWW, FTP i e-mail
- Szczegółowy opis zakładania nowego konta klienta
Tworzenie nowej bazy danych
Na serwerze taat.pl proces tworzenia bazy przebiega następująco:
- Zaloguj się na swoje konto w Panelu Klienta: taat.pl.
- Przejdź do zakładki „Bazy danych”.
- Wybierz którą bazę chcesz utworzyć: „Bazy MySQL” lub „Bazy PostgreSQL”.
- Wybierz link „Nowa baza...”
- Wprowadź dane: nazwa bazy (dowolnie wybrany), login bazy (dowolnie wybrany) i hasło (wybierz bezpieczne).
- W przypadku bazy PostgreSQL wybierz kodowanie znaków: UNICODE lub Latin2.
- Zapamiętaj lub zapisz swoje ustawienia, będą potrzebne później.
- Zakładanie bazy zakończone jest komunikatem „Nowa baza została dodana”.
Zarządzanie bazami danych
- Zarządzanie bazą MySQL: mysql.taat.pl
- Zarządzanie bazą PostgreSQL: postgres.taat.pl
FTP — Umieszczanie danych na serwerze
Adres serwera FTP: ftp.taat.pl
, login i hasło można ustawić w Panelu Klienta, w zakładce www/ftp.
- Umieszczanie danych na serwerze — opis publikacji danych na serwerze.
Ustawienia serwera WWW
Włączenie obsługi mod_rewrite
Na serwerze taat.pl możesz używać mod_rewrite. Domyślnie ze względów wydajnościowych obsługa mod_rewrite jest wyłączona. Włączyć mod_rewrite możesz w Panelu Klienta: taat.pl. Wybierz w opcjach panelu: www/ftp > edytuj > zaawansowane > APACHE: RewriteEngine w .htaccess: TAK.
Inne ustawienia serwera WWW
Gotowe rozwiązania
Panel klienta
- Logowanie do panelu klienta: taat.pl
W panelu klienta możesz:
- zarządać stroną www
- tworzyć nowe skrzynki pocztowe w swojej domenie
- zmienić ustawienia skrzynek pocztowych
Poczta
- Logowanie do skrzynki pocztowej: taat.pl
Zapomniane hasło
Przypomnienie hasła nie jest możliwe.
Zanim się zaczniesz martwić:
- Sprawdź, czy wpisujesz prawidłowy login i hasło. Wielkość liter ma znaczenie.
- Loginem do skrzynki pocztowej jest Twój cały adres e-mail, np. test@example.com
- Loginem do panelu klienta jest nazwa konta wybrana przy jego zakładaniu
W przypadku zapomnianego hasła:
- Jeśli zapomniałeś hasła do skrzynki pocztowej, możesz je zmienić w Panelu Klienta: taat.pl.
- Jeśli zapomniałeś hasła lub loginu do konta FTP, możesz utworzyć nowe w Panelu Klienta, zakładce www/ftp.
- Jeśli zapomniałeś hasła do panelu klienta, możesz poprosić administratora o wygenerowanie nowego hasła pisząc na adres: info@taat.pl
Logując się na swoją skrzynkę pocztową możesz:
- wysyłać i odbierać wiadomości
- zmienić ustawienia tej skrzynki
- zmienić hasło dostępu do tej skrzynki
- zmienić ustawienia filtra antyspamowego
- ustawić powiadamianie o nowych wiadomościach przez SMS
- ustawić automatyczną odpowiedź
Adresy serwerów POP3 i SMTP
- poczta przychodząca (POP3): pop3.taat.pl
- poczta wychodząca (SMTP): smtp.taat.pl
Ważne: serwer SMTP wymaga uwierzytelniania
Konfiguracja poczty
Opis konfiguracji konta pocztowego w domenach utrzymywanych na serwerze taat.pl znajdziesz pod adresem: taat.pl/pomoc/konfiguracja_poczty.
Mozilla Thunderbird
Opis instalacji i konfiguracji programu pocztowego Mozilla Thunderbird znajdziesz pod adresem taat.pl/pomoc/konfiguracja_poczty/thunderbird