Słowniczek SEO
- Konwersja
- Przełożenie wizyty na bezpośredni zysk. Czynność pożądana przez reklamodawcę. Konwersja ma miejsce wtedy, kiedy użytkownik wykona akcję oczekiwaną przez właściciela strony. Przykładem konwersji jest przejście klienta zdobytego przez link Adwords do podstrony
Kontakt, dokonanie zakupu produktu czy kliknięcie elementu pokazującego się tylko osobom wcześniej pozyskanym przez Adwords.
- Współczynnik konwersji
- Wskaźnik procenotwy określający ilość wizyt, które zaskutkowały konwersją, czyli oczekiwaną akcją jak np. rejestracja, dokonanie zakupu, wypełnienie formularza kontaktowego itp.
Wylicza się go z wzoru: współczynnik konwersji = (liczba osób dokonujących akcji / liczbę osób odwiedzających stronę ) * 100%
- Współczynnik odrzuceń
- Współczynnik pokazuje ilość osób, które opuściły odwiedzaną witrynę zaraz po zobaczeniu strony wejściowej.
Im mniejszy współczynnik odrzuceń tym większe zainteresowanie użytkowników innymi podstronami.
- SEO
- Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Termin określający proces poprawiający jakość i ilość ruchu pochodzącego z organicznych (niepłatnych) wyników wyszukiwania.
- SERP
- Wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce
- CTR
- Współczynnik klikalności obrazujący ilość kliknięć w reklamę w stosunku do jej wyświetleń
- ROI
- Termin oznacza stosunek kosztów kampanii do uzyskanych dzięki niej przychodów, wyrażony w procentach.
- SEM
- Ogół działań promocyjnych mających na celu uzyskanie jak najlepszych pozycji serwisu w (zarówno naturalnych, jak i płatnych) wynikach wyszukiwania
- Site:
- Zdefiniowanie zapytania w wyszukiwarce Google z operatorem site umożliwi wyświetlenie wszystkich zaindeksowanych
przez Google stron z danej domeny. Pozwala to łatwo sprawdzić ilość stron widocznych w wynikach.
Przykład: „site:taat.pl”
- Linki zwrotne (link:)
- Kolejny użyteczny operator Google służący do wyświetlenia wszystkich stron linkujących do naszej domeny.
- Pagerank
- Ocena strony internetowej nadawana przez Google. Wartość PageRank określany jest w skali od 0 do 10 (najwyższy).
- Google Adwords
- System reklam firmy Google, który umożliwia płatne umieszczanie swoich treści reklamowych i linków w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe.
- Google Analytics
- Narzędzie do prowadzenia raportów związanych z zbieraniem danych dotyczących ruchu internetowego, wskaźników konwersji i ROI;
- Google Website Optimizer
- Narzędzie służące do testowania różnych zawartości stron w celu zaplanowania najefektywniejszej kampanii reklamowej.
- Bot, Robot
- Oprogramowanie odpowiedzialne za indeksowanie stron
- Długi ogon
- Metoda ta polega na pozycjonowaniu dużej ilości fraz – nawet wielu tysięcy. Są to niszowe, rzadko wpisywane przez internautów wyrażenia. Czytaj więcej w Wikipedii
- Indeksowanie
- Pobieranie treści strony przez boty i dodawanie ich do bazy danych wyszukiwarki (ta baza danych zwana jest indeksem, czyli wykazem wszystkich dostępnych stron)