TAAT Technologie Cyfrowe

Słowniczek SEO

Konwersja
Przełożenie wizyty na bezpośredni zysk. Czynność pożądana przez reklamodawcę. Konwersja ma miejsce wtedy, kiedy użytkownik wykona akcję oczekiwaną przez właściciela strony. Przykładem konwersji jest przejście klienta zdobytego przez link Adwords do podstrony Kontakt, dokonanie zakupu produktu czy kliknięcie elementu pokazującego się tylko osobom wcześniej pozyskanym przez Adwords.
Współczynnik konwersji
Wskaźnik procenotwy określający ilość wizyt, które zaskutkowały konwersją, czyli oczekiwaną akcją jak np. rejestracja, dokonanie zakupu, wypełnienie formularza kontaktowego itp.
Wylicza się go z wzoru: współczynnik konwersji = (liczba osób dokonujących akcji / liczbę osób odwiedzających stronę ) * 100%
Współczynnik odrzuceń
Współczynnik pokazuje ilość osób, które opuściły odwiedzaną witrynę zaraz po zobaczeniu strony wejściowej. Im mniejszy współczynnik odrzuceń tym większe zainteresowanie użytkowników innymi podstronami.
SEO
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Termin określający proces poprawiający jakość i ilość ruchu pochodzącego z organicznych (niepłatnych) wyników wyszukiwania.
SERP
Wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce
CTR
Współczynnik klikalności obrazujący ilość kliknięć w reklamę w stosunku do jej wyświetleń
ROI
Termin oznacza stosunek kosztów kampanii do uzyskanych dzięki niej przychodów, wyrażony w procentach.
SEM
Ogół działań promocyjnych mających na celu uzyskanie jak najlepszych pozycji serwisu w (zarówno naturalnych, jak i płatnych) wynikach wyszukiwania
Site:
Zdefiniowanie zapytania w wyszukiwarce Google z operatorem site umożliwi wyświetlenie wszystkich zaindeksowanych przez Google stron z danej domeny. Pozwala to łatwo sprawdzić ilość stron widocznych w wynikach.
Przykład: „site:taat.pl
Linki zwrotne (link:)
Kolejny użyteczny operator Google służący do wyświetlenia wszystkich stron linkujących do naszej domeny.
Pagerank
Ocena strony internetowej nadawana przez Google. Wartość PageRank określany jest w skali od 0 do 10 (najwyższy).
Google Adwords
System reklam firmy Google, który umożliwia płatne umieszczanie swoich treści reklamowych i linków w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe.
Google Analytics
Narzędzie do prowadzenia raportów związanych z zbieraniem danych dotyczących ruchu internetowego, wskaźników konwersji i ROI;
Google Website Optimizer
Narzędzie służące do testowania różnych zawartości stron w celu zaplanowania najefektywniejszej kampanii reklamowej.
Bot, Robot
Oprogramowanie odpowiedzialne za indeksowanie stron
Długi ogon
Metoda ta polega na pozycjonowaniu dużej ilości fraz – nawet wielu tysięcy. Są to niszowe, rzadko wpisywane przez internautów wyrażenia. Czytaj więcej w Wikipedii
Indeksowanie
Pobieranie treści strony przez boty i dodawanie ich do bazy danych wyszukiwarki (ta baza danych zwana jest indeksem, czyli wykazem wszystkich dostępnych stron)