Jak założyć konto firmowe na Facebooku

Serwisy społecznościowe to doskonałe miejsce na promocję firmy poprzez dotarcie do sporej grupy odbiorców.
Założenie konta firmowego na Facebooku nie powinno nikomu sprawić trudności, wystarczy uzupełniać kolejne pola formularza.

Profil firmowy na Facebooku krop po kroku

Wymagane konto prywatne

Profil firmowy mogą stworzyć tylko i wyłącznie użytkownicy Facebooka, dlatego aby przejść dalej musimy być zalogowani na swoim prywatnym koncie. Prywatne konto, z którego będziemy zakładać profil firmowy, zostanie administratorem.

Jeśli jeszcze nie masz osobistego profilu na Facebooku, musisz najpierw taki założyć (formularz Rejestracja na stronie facebook.com).

Warto pamiętać o tym, że po rejestracji, domyślne ustawienia Facebooka są takie, że wszystkie wstawiane informacje są publicznie widoczne. Sprawdź wszystkie ustawienia prywatności i pomyśl dwa razy zanim coś opulikujesz. W trybie prywatnym przeglądarki zawsze możesz sprawdzić, jak Twoje konto widzą inni użytkownicy, w tym niezalogowani na Facebooku i roboty wyszukiwarek.

Przy zakładaniu konta, Facebook może wymagać potwiedzenia podanego adresu email, czasami wysyłany jest SMS weryfikacyjny.

Konto prywatne może być administratorem kilku stron firmowych. Możesz później przyznać innym użytkownikom prawa dostępu do konkretnej strony.

Konto prywatne jest połączone z profilami firmowymi w sposób niewidoczny. O ile jako osoba prywatna nie zaprosimy nikogo do polubienia nowej strony to nikt nie dowie się, kto założył profil firmowy.

Konta są połączone tylko w kierunku użytkownik > firma. To znaczy, że udostępniając dane potrzebne do zalogowania się na fanpage firmowy nie udostępniamy swoich prywatnych danych.

1. Tworzymy stronę

Po wejściu na stronę www.facebook.com/pages/create i wybieramy kategorię.

2. Uzupełniamy dane firmy

Najpierw trzeba uzupełnić dane kontaktowe a później szczegóły działalności.

3. Uzupełniamy profil o zdjęcia

Istotną kwestią w byciu dobrze postrzeganym jest strona wizualna. Zadbajmy o to, żeby zdjęcia i logo były dobrej jakości, dobrze wykadrowane i w miarę proste.

Gotowe

Teraz mozemy publikować posty, dodwać zdjęcia i tworzyć wydarzenia w imieniu swojej firmy.

Po zalogowaniu do Facebooka, z menu głównego (po rozwinięciu) zawsze możesz wybrać aktywny profil (Korzystaj z Facebooka jako:).

Warto też okresowo sprawdzać Dziennik aktywności.

Skontaktuj się z nami!